Saturday, June 12, 2010

Idea Menulis BLOG

Dari mana datangnya idea untuk menulis blog ini?

Sebenarnya jika boleh; saya ingin membina terus sebuah laman
web portfolio sendiri.Tetapi saya tidak mempunyai cukup bahan/masa dan peruntukan
untuk berbuat demikian.Jadi idea portfolio itu ditangguhkan sehinggalah kehari ini.
Pada suatu hari saya menerima "job" untuk menyiapkan iklan surat khabar bagi
syarikat dimana saya pernah bekerja dan saya memerlukan beberapa logo-logo vector bagi
menyiapkan iklan tersebut. Logo vector tersebut dihasilkan semula oleh saya dan memakan
masa yang agak lama untuk menyiapkannya. Tiba-tiba terfikir; mungkinkah saya boleh peroleh
logo vector tersebut dari internet? Alhamdulillah saya dapat memuat turun beberapa logo
vector walaupun tidak kesemua yang saya perlukan ada di internet.
Sekurang-kurangnya saya dapat menjimatkan masa untuk menyiapkan beberapa logo vector.
Terima kasih saya ucapkan kepada "designer" yang tidak lokek berkongsi hasil kerja mereka.
Alangkah bagusnya jika terdapat lebih ramai yang ingin berkongsi.

Mengapa pula saya hanya berharap "designer" lain untuk berkongsi sedangkan saya tidak?
Jadi tanpa berlengah dan berfikir panjang, saya lupakan hasrat untuk membina laman portfolio sendiri sebaliknya terus menulis sahaja pada laman blog ini.

Entri Berkaitan

Idea Menulis BLOG
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

Para PEMBACA