Saturday, January 28, 2012

Entri Pembukaan 2012

Assalamualaikum dan dalam sejahtera buat pelawat blog yang tidak jemu-jemu menyinggah ke Blog CC ini. Banyak perkara yang CC lalui diawal tahun 2012 ini. Ada perkara yang baik dan ada juga yang perlu CC jadikan iktibar dalam meneruskan karier dan hidup.

Hidup sebagai seorang FREELANCER sepenuh masa sememangnya mencabar dan haruslah bekerja dengan lebih gigih dari designer yang bergaji. Namun kedua-duanya ada pro dan kontranya. Walaupun kehidupan FREELANCER sangat bebas tetapi masih ada risikonya. Projek lambat dibayar adalah salah satu situasi dimana ia boleh menjejaskan perancangan dan kitaran kerja seseorang FREELANCER. Masalah 'underpaid' juga kadangkala terjadi dimana apabila berada dalam keadaan terdesak maka apa sahaja tawaran yang tidak munasabah akan diterima tanpa berfikir panjang bagi menampung kos harian dan bagi membuat pusingan modal bagi projek-projek seterusnya termasuklah membayar semula hutang piutang untuk projek-projek lepas.

Banyak pengalaman yang CC pelajari diawal tahun ini dan apa yang terjadi akan CC jadikan iktibar dan pengajaran untuk menghadapi situasi dimasa akan datang. Apapun CC tetap akan teruskan  berusaha walaupun cabaran yang akan datang semakin hari semakin hebat dan CC ingin ucapkan terima kasih pada kawan-kawan yang memberi semangat dan tak kurang juga yang memberi cabaran. Segala nasihat dan kritikan akan dijadikan sebagai renungan untuk menempuhi hari mendatang.

Entri Berkaitan

Entri Pembukaan 2012
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

Para PEMBACA