Tuesday, January 31, 2012

[ LOGO ] : Branding ID untuk CreativCOLOR

Akhirnya logo rasmi CreativCOLOR telah dipilih setelah melalui proses perkembangan idea dan sessi kritikan dari kawan-kawan inilah logo yang akan digunakan oleh CC sebagai pengenalan atau identiti CC.


Subject Matter untuk logo adalah seekor sesumpah (chameleon) iaitu sejenis haiwan yang boleh menukar warna kulitnya mengikut keadaan sekelilingnya. Ia dipilih berdasarkan keunikan bentuk dan sifatnya yang mampu menyesuaikan diri pada alam sekeliling bersesuaian dengan servis design yang saya tawarkan kepada pelanggan dimana saya akan cuba menyesuaikan design mengikut kehendak pelanggan.

Bentuk sesumpah (chameleon) di-stylize-kan dengan memasukkan elemen huruf C sebagai identiti nama CC dan dibiarkan dengan warna plain ataupun lebih senang CC katakan sebagai tanpa warna.Hanya bentuk sahaja yang CC jadikan sebagai logo rasmi tetapi tiada warna spesifik untuk logo tersebut walaupun identiti yang dibawakan oleh logo itu berkaitan dengan warna.

CC tidak dapat memilih apakah warna yang ingin dijadikan sebagai logo utama kerana nama "CreativCOLOR" itu sudah cukup untuk memberitahu bahawa apa sahaja warna boleh digunakan untuk logo CC.

Jadi dengan itu CC cuba membuat satu eksperimen dimana dengan menggunakan 1 bentuk asas, CC cuba gunakan pelbagai warna untuk logo berkenaan dah hasilnya boleh dilihat seperti gambar diatas dan akan wujud lebih banyak lagi variasi warna logo CC yang akan CC hasilkan mengikut mood,tema dan kesesuaian.

Dengan menggunakan bentuk logo yang sama, CC buat sedikit penambahan untuk dijadikan sebagai watermark yang akan digunakan untuk Blog,Hasil Kerja, dan artwork progress preview.


Untuk melihat logo eksperimen CC yang sebelumnya sila klik sini

Entri Berkaitan

[ LOGO ] : Branding ID untuk CreativCOLOR
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Like the post above? Please subscribe to the latest posts directly via email.

Para PEMBACA